Tuesday 19 June 2012

kejayaan xdtg bgolek2 or bguling2

sapa sangka dlu aku masuk mtrik kira fast way nk dpt degree terus tbe2 tpaksa bpatah balik ambik diploma semula :(...
dulu time aku duk matrik bukan maen lagi struggle stdy time exam.mcm2 aku lalui..terpaksa ke hulu hilir kerana nk cri ilmu.yela sape yg xnk bjaya kn kn..korg pn msti nk pointer hebat2 kn.same like me ler..tp sume tu hanya sia2 jer..
aku hepi sgt coz aku dpt tawaran degree in engineering kt UTEM.meme cita2 aku nk ambk engineer ni. at da same time aku jgk dpt tawaran dip in pharmacy under goverment ni.cenag citer SPA tu tu.niat di ati aku meme nk plih degree ye la aku dah susah2 stdy time kt matrik xkn ak nk pilih dip. tp laen plok parents ak pilih.dyeowg pilih diploma tu la.hurmm,..
alasan dyeowg npe plih diploma tu sbb nt pas graduate cnfirm da dpt keja ngn goverment. dyeowg ckp aku ni prompuan mne sesuai nk jd engineer ni.nk cri keja pn ssh.lom tntu graduate dpt keja terus at least mganggur jgk setaun dua.
last2,nk xnk aku tpaksa plih jgk SPA tu :((..(menangis xblagu aku time tu).
ats sokongan my BFF aku kuat kan semangat.owg tua dah byk mkn garam.kita owg muda kne dgr ckp owg tua lebih2 lagi parents kita..akhirnya aku pasrah.mungkin ade hikmah sbalik kejadiaan ini.mungkin dah takdir aku kot.
nowadays,baru aku sedar plihan parents aku ni btoi.rmai kawan aku yg dah graduate tp still lg xde keje.pluang keja zmn skrg dah mkn ciput tp siswa n siswi mkin blambak.meme ssh nk cri keje...
alhamdulilah..aku keluar nanti dah jamin ade keja.so laen kli dgr la ckp makbapak kita.dyeowg tahu yg mne baek n yg mne buruk tuk kita. insyALLAH.. :))

ni la kwn2 aku yg telah byk bg sokongan.thnks ye korang..
lurve u so mucchhh.  

No comments:

Post a Comment